Site Rengi

E-Devlet Üzerinden Kimlik Başvurusu

Anasayfa » E-Devlet Üzerinden Kimlik Başvurusu

E-Devlet üzerinden özel güvenlik kimlik kartı müracaatı yapmak isteyenler için hazırladığımız bu yazımızda E-devlet kapısı üzerinden özel güvenlik kimlik kartı müracaatının nasıl yapılacağını, kimlerin müracaat edebileceğini ve hangi yolları izleyebileceğini anlatacağız.

E-Devlet Üzerinden Özel Güvenlik Kimlik Kartı Müracaatı Nasıl Yapılır?

Özel güvenlik kimlik kartı müracaatları artık e-devlet kapısı üzerinden yapılabilecek. Eskiden özel güvenlik kimlik kartı için müracaatlar bağlı bulunduğunuz ilin Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü’ne gidilerek elden evrak teslimi ile başvuru yapılıyordu. Ancak belirli maddelere uyuyorsanız artık elden evrak götürmek yerine e-devlet kapısı üzerinden özel güvenlik kimlik kartı müracaatı yapabileceksiniz.

e-devlet özel güvenlik kimlik kartı müracaatı

Özel Güvenlik Kimlik Kartı E-Devlet Başvurusu

Daha Önceden Özel Güvenlik Kimlik Müracaatı Nasıl Yapılıyordu?

Temel özel güvenlik eğitimi alan veya özel güvenlik kimlik kartını yenileme yapan özel güvenlik görevlileri ve özel güvenlik adayları yeni sertifikasını teslim alırdı. Sertifikasını teslim aldıktan sonra kendisine eğitimi kurumu tarafından verilen özel güvenlik kimlik kartı müracaatı için gerekli belgeler listesini hazırlayıp, bağlı bulunduğu ilin Özel Güvenlik Şube Müdürlüğü’nden randevu alıp evrak teslimi yapılıyordu.

Ancak yeni uygulamada e-devlet kapısı üzerinden çok kolay bir şekilde özel güvenlik kimlik kartı müracaatı yapılabiliyor. Böylece kimlik müracaatları dijital ortama aktarılmış oldu. Peki e-devlet kapısı üzerinden kimlik müracaatını kimler yapabilir bunu açıklayalım.

E-Devlet Üzerinden Özel Güvenlik Kimlik Kartı Müracaatını Kimler Yapabilir?

Özel güvenlik kimlik kartı başvurusunu e-devlet kapısı üzerinden yapabilmeniz için bir kaç hususa dikkat etmeniz gerekiyor. Bunlar şöyledir;

  • PTT Müdürlüğünden alınmış e-devlet şifrenizi olması gereklidir.
  • Özel güvenlik görevlisi eğitim sertifikanızı aldığınızdan emin olmalısınız.
  • Parmak izinizin Emniyet Genel Müdürlüğü’nde kayıt olduğundan emin olunuz.
  • Temel silahlı, temel silahsız ve silahsızdan silahlıya geçen adayların “Devlet Hastanesinden Alınmış” sağlık kurulu raporunun e-nabız sistemi üzerinden görüntülenebilir olması gerekmektedir.
  • Daha önceden özel güvenlik kimlik kartı almamış olan adaylar “özel güvenlik ruhsat harcını” yatırmış olması gerekir. Ayrıca “özel güvenlik kimlik kartı ücreti” yatırılmış olmalıdır.

E-Devlet Üzerinden Özel Güvenlik Kimlik Kartı Müracaatı Nasıl Yapılır?

Aşağıdaki videoyu izleyerek E-devlet kapısı üzerinden nasıl özel güvenlik kimlik kartı müracaatını yapacağınızı görebilirsiniz. E-devlet üzerinden özel güvenlik kimlik kartı müracaatı için buraya tıklayınız.

  • Müracaata başlamadan önce “Beyaz kağıt üzerine, siyah keçeli kalem ile imzanızı atıp, imzanızı JPG formatında bilgisayarda tarayıp, sisteme yüklemeniz gerekecektir.” Farklı renk kalem ile atılan imzalar geçersiz olacaktır.
 E Devlet Müracaatında İmza

Eğer Hata Alıyorsanız

E-Devlet kapısı üzerinden özel güvenlik kimlik kartı müracaatı yaparken bir takım hatalar ile karşılaşılabilir. Peki bu hatalar nedir?

  • Eğer 2008 yılından öncesinde mezun olduysanız ve E-devlet kapısı sisteminde mezuniyet belgenizi görüntüleyemiyorsanız başvuru yapılamaz.
  • Devam eden mahkeme süreciniz var ise e-devlet kapısı üzerinden özel güvenlik kimlik kartı müracaatı hata verebilir.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü’nde parmak izi kaydı bulunmayanlara da hata verecektir.

 NOT:

E-devlet kapısı üzerinden müracaat ettikten sonra kimlik kartınız, PTT kargo aracılığı ile E-devlet üzerinde belirttiğiniz adrese teslim edilecektir.